Chiapudding met rabarbercompote en vleugje gember, en kokosschilfers

 

INGREDIENTEN

voor 2 porties

100 ml rijstmelk of kokosdrink

4 el Griekse yoghurt

4 el chiazaad

2 el esdoonsiroop

4 el kokosschilfers

6 el rabarbercompote met vleugje gember (zie recept op website)

 

BEREIDING

Meng in een maatbeker: rijstmelk of kokosdrink, Griekse yoghurt, chiazaad en esdoornsiroop. Laat dit mengsel een 10 - tal min staan zodat de chiazaadjes de melk kunnen 'opslorpen' en zwellen.

Doe in elk glas 3 el rabarbercompote met een vleugje gember. (zie recept op website).

Verdeel het melkmengsel dan over de rabarbercompote in de glazen (of lage confituurpotjes die kan je gemakkelijk afsluiten met schroefdeksel).

Laat een nacht rusten in de koelkast en werk de volgende morgen af met de kokosschilfers.

Tip: dit eiwitrijk, vezelrijk, lichtverteerbaar en calorie-arm ontbijt bewaar je gemakkelijk 4 dagen in de koelkast.

Tip: deze chiapudding is ook ideaal als tussendoortje.

Weetje: gember werkt ontstekingsremmend en chiazaadjes zijn een rijke bron aan omega 3-vetzuren, vezels, eiwitten, calcium, kalium, foliumzuur en anti-oxidanten.

©2018 by Natalie & Wim.