Good FOOD Good MOOD
Challenge

Foto #7 beweging.jpg

 

Wandelen is gezond

Er wordt aangeraden om minstens een half uur per dag aan beweging te doen.

 

Geen fan van zware fysieke inspanning of sporten?

Dan is wandelen de perfecte oplossing. Dagelijks een half uur wandelen geeft een echte boost aan je lichaam. Het is bovendien zo gemakkelijk. Je stapt de deur uit en je bent meteen begonnen aan je work-out. En je kan het op elk moment van de dag doen. 

Ik zet de voordelen van wandelen nog even op een rij:

  • Wandelen ontspant. Zoek een mooie en rustige plaats op in je omgeving: het bos, een park, langs de oever van een rivier… Door een frisse neus op te halen kom je tot rust en vermindert je stress.

 

  • Wandelen verbetert je nachtrust. Tijdens een goede slaap wordt in ons lichaam automatisch ons totale hormoon-, immuun- en neurotransmitterssysteem ‘gereset en onderhouden’ zodat onze vitale lichaamsfuncties en breinfuncties in balans blijven.

 

  • Wandelen verbruikt calorieën. Met een half uur wandelen verbrand je ongeveer 240 kcal, uiteraard afhankelijk van de snelheid waarmee je stapt. Wandelen verkleint het risico op overgewicht en verlaagt de kans op diabetes type 2 met 58% door de insulinegevoeligheid in ons lichaam te verhogen.

 

  • Wandelen betekent conditie opbouwen. Begin met een wandeling van 10 minuten en bouw die telkens na 3 dagen op met 5 minuten extra totdat je dagelijks een half uur wandelt. Het vermogen van de longen om zuurstof op te nemen vergroot en je uithoudingsvermogen gaat er binnen een week al op vooruit.

 

  • Wandelen is goed voor je humeur, want door te bewegen, maak je meer serotonine aan, ook wel het gelukshormoon genoemd. Bovendien zorgt voldoende aanmaak van serotonine ook voor betere concentratie.

 

=> Ga terug naar de mail want daar geef ik nog extra tips om meer beweging in je dag te krijgen!